RSS

„THROUGH DEMOCRACY TO LITERACY”

01 List

Przedszkole nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu

realizuje projekt

„THROUGH DEMOCRACY TO LITERACY”

Dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej

W ramach projektu Erasmus+, akcja KA2 Partnerstwa Strategiczne

Partnerami projektu są nauczyciele z ISLANDII, SŁOWENII oraz HISZPANII, których mamy zaszczyt gościć w naszej placówce od 2 listopada 2015r.

MAPKA

Najważniejszymi celami projektu pt. „Through democracy to literacy” są:

  • Rozwijanie umiejętności czytania i pisania,  kompetencji matematycznych, nauki, kultury, techniki cyfrowej i świadomości ekologicznej, a także podejmowanie rozumienia zachowań społecznych.
  • Rozwijanie zainteresowań, kreatywności, zaangażowania i motywacji dzieci do uczenia się w środowisku społeczno- przyrodniczym.

Kluczową umiejętnością w tym projekcie nie jest nauka mówienia w języku obcym, ale zrozumienie przez dzieci jak ważny i użytkowy może stać się język angielski w komunikowaniu się za pośrednictwem projektów eTwinning.

Projekt ten daje szansę nauczycielom i dzieciom na wymianę doświadczeń, metod, środków dydaktycznych, form pracy poprzez prowadzenie zajęć dla gości z krajów partnerskich projektu, a także prezentowanie warsztatu pracy i kreatywności nauczycieli pracujących w przedszkolach islandzkim, hiszpańskim i słoweńskim.

Nauczyciele z Hiszpanii

nauczyciele hiszpania

JUAN CARLOS

SILVIA GARRIDO

MIRIAN

ELENA ACHÚTEGUI

Oddziały przedszkolno – szkolne C.R.A. Alto Cidacos w HISZPANII

    przedszkole hiszpania

Placówka znajduje się w małym wiejskim regionie Hiszpanii, składa się z czterech szkół do których w sumie uczęszcza 38. dzieci (od lat 3 do 12 lat). Dzieci podzielone są ze względu na wiek. Zakres pracy jest dość szeroki, oprócz realizacji obowiązkowych obszarów, nauczyciele wraz z uczniami biorą udział w różnych projektach. Wykorzystując środowisko naturalne, potencjał pedagogów i dzieci, jak również dostępne materiały starają się dać wychowankom wszechstronne wykształcenie. Wiodącymi przedmiotami nauczania są: matematyka, język ojczysty, język angielski, sztuka, muzyka, religia, etyka. Szkoły chętnie współpracują ze sobą i podejmują się wspólnej realizacji projektów, w tym międzynarodowych m.in. w programie eTwinning.

Nauczyciele ze Słowenii

nle słowenia

NATAŠA

ANA

NATAŠA

ANDREJA

Przedszkole na SŁOWENII

przedszkole słowenia

Do placówki uczęszczają dzieci różnych narodowości i religii, stanowi to wspaniałą okazję to poznawania innych kultur. W odniesieniu do cech rozwojowych dzieci są podzielone na dwie główne grupy: dzieci w wieku od 1 do 3 lat oraz dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Mogą być w  jednorodnych, heterogenicznych lub mieszanych ze względu na wiek klasach, w zależności od ich potrzeb i warunków przedszkola.

Nauczyciele z Islandii

n islandia

ANNA

HEIDA

KOLBRÚN

SIGURBJÖRT

ELÍN

HREFNA

Przedszkole „Leikskólinn Holt” na ISLANDII

ple islandia

Do przedszkola „Leikskólinn Holt” uczęszcza 100. dzieci w wieku od 2 – 6 lat. Placówka została zbudowana w 1985 roku, zlokalizowana w gminie Reykjanesbær w otoczeniu przyrody, powulkanicznego krajobrazu oraz oceanu. Przedszkole jest publiczne, składa się z 5 oddziałów podzielonych ze względu na wiek dzieci. Myśl przewodnią nauczycieli i dzieci podczas codziennych aktywności stanowi: radość, kreatywność, szacunek i poszukiwanie wiedzy.

SERDECZNIE WITAMY GOŚCI!

Życzymy owocnej współpracy podczas pobytu w naszym przedszkolu 🙂

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 1 listopada 2015 w Uncategorized

 

Tagi: ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s