RSS

Erasmusowe koty wracają!

04 Wrz

W nowym roku szkolnym kontynuujemy projekt „Our Erasmus Cats” w którym wybrane treści edukacyjne poznajemy w kocim towarzystwie …

Spójrzcie jednak najpierw, jak jeszcze przed wakacjami dzieci odkrywały znaczenie kociego MIAU. Zastanawialiśmy się wówczas, czy zrozumienie kociego języka w ogóle jest możliwe. Czy jest jakakolwiek różnica pomiędzy „miau” i „miau”? Czy potrafimy tę różnicę dostrzec i zrozumieć, co koty maja nam do powiedzenia?

Wykorzystaliśmy aplikację na tablecie, która zawierała cały repertuar dźwięków, jakie koty wydają na co dzień. Pszczółki słuchały wybranych ośmiu dźwięków (przy okazji ćwicząc rozpoznawanie cyfr), a potem rozmawiały o ich możliwym znaczeniu. Aby wykonać to zadanie dzieci próbowały sobie wyobrazić sytuacje, w których kot dane dźwięki wydaje. Oczywiście, nauczyciele sporządzali notatki z dziecięcych pomysłów, które wykorzystają w najbliższej przyszłości.

Dzieci próbowały naśladować wybrane dźwięki. Odgrywały też scenki z udziałem kotów i ludzi (zachowujących się właściwie lub niewłaściwie wobec zwierzęcia), stosownie do usłyszanej sytuacji.Tym samym dźwięki zostały połączone z ciągnięciem kota za ogon, głaskaniem po grzbiecie, odsłanianiem kocich pazurów i zębów.

W końcu dzieci stwierdziły, że wydawane przez koty dźwięki pomaga nam zrozumieć ich odczucia. Czy kocie myśli można odgadnąć po ich wyglądzie? Czy istnieje zatem kocia „mowa ciała”? Sprawdzimy to wkrótce!

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 4 września 2016 w erasmus, Odkrywamy

 

Tagi: , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s