RSS

Samoocena jedzenia…

05 Paźdź

Także w grupie Pszczół i Motyli wprowadzono dziecięcą samoocenę spożywanych posiłków.

Opracowany przez nauczycieli formularz samooceny powstał na przykładzie arkusza stosowanego w partnerskim przedszkolu islandzkim. Zmodyfikowany do potrzeb i możliwości naszych przedszkolaków będzie im służył do nabywania umiejętności oceny spożytej ilości posiłku, która poza umiejętnością nakładania posiłku adekwatnie do swoich potrzeb jest ważnym aspektem samodzielności i wpływa na kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych.

Przedszkolaki już wiedzą, że posiłki to nie wyścigi. Liczy się ich jakość, a nie ilość. Nakładając sobie posiłek warto słuchać siebie samego i zastanowić się, ile tak naprawdę mamy ochotę go zjeść lub ile go potrzebujemy. Na co dzień dzieci uczą się poznawać nowe smaki – kosztować różne potrawy. I cieszą się, gdy swoimi małymi i dużymi sukcesami w „talerzowej dziedzinie” mogą się pochwalić przed rodzicami. To smacznego!

Relację przygotowała: Anna Krzyżanowska

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 5 października 2016 w erasmus

 

Tagi: , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s