RSS

Maksym – konserwator 14 grudnia 2016

14 Gru

14 grudnia kolejne dziecko miało możliwość wcielenia się w wymarzoną przez siebie rolę w ramach konkursu „Chciałbym być…” projektu Erasmus + „Through democracy to literacy”. 

W swoim nagraniu zgłoszeniowym Maksym przyznał, że jego marzeniem jest wcielić się w rolę naszego przedszkolnego konserwatora. Dzięki jego inicjatywie jego marzenie spełniło się, a Pan Janusz zyskał kolejnego pracowitego pomocnika.

Obejrzyjcie film nadesłany przez Maksyma:

Maksym w pełni przygotowany do swojej dzisiejszej roli, z własnymi narzędziami udał się do pracowni naszego przedszkolnego konserwatora, aby towarzyszyć mu w ciągu dnia podczas codziennych obowiązków.

Pan Janusz jak co dzień miał wiele pracy, więc od razu rozdysponował zadania do wykonania. Najpierw jednak wspólnie z Maksem obejrzeli przyniesione narzędzia, aby sprawdzić, z czego będą mogli skorzystać. Okazało się, że skrzynka chłopca zawierała wiele przydatnych tego dnia narzędzi…

Na początek Pan Janusz przygotował dla Maksyma mały test sprawdzający, czy chłopiec potrafi posługiwać się konkretnymi narzędziami. Pierwszym testowym  zadaniem było przybicie gwoździ młotkiem do specjalnie przygotowanej deski.

Następnie zadaniem Maksyma było wkręcenie śrubek, najpierw za pomocą śrubokręta, a potem z użyciem wkrętarki:

Okazało się, że podczas wykonywania różnych napraw trzeba wykazać się również sporą ilością siły! Stąd specjalne zadanie mierzące poziom siły Maksa, polegający na podniesieniu młotków różnej wielkości i wagi, w tym największego młotka znajdującego się w pracowni Pana Janusza! I udało się!

Maksym zdał test celująco! Teraz już mógł zabrać się do wykonywania poważnych prac. Najpierw za pomocą przyniesionej przez siebie piły, a potem za pomocą piły ręcznej chłopiec miał za zadanie przepiłować na części listewki potrzebne do zbudowania karmnika dla ptaków:

Niedługo później okazało się jednak, że listwy wymagają użycia piły mechanicznej. Maksym pod czujnym okiem Pana Janusza ciął na kawałki przygotowane drewienka. Wywiercił za pomocą wiertarki specjalne otwory w obciętych przez siebie listewkach.

W trakcie wykonywania zadań konserwatorskich, nauczycielka z grupy Skrzatów zgłosiła Panu Januszowi, że jedna z szuflad w jej sali rozkleiła się. W związku z tym panowie czym prędzej wyruszyli do sali przedszkolnej, w celu naprawienia zepsutej szuflady.  Najpierw należało opróżnić szafkę i powykręcać trzymające ją śruby. Maksym za pomocą śrubokręta wykręcał śrubki i pomagał w przygotowaniu szuflady do zabrania:

Panowie z szufladami pod pachami dumnie wrócili do warsztatu, gotowi na nowe wyzwanie.

Po przyniesieniu szuflady do warsztatu należało ją posklejać. Pan Janusz najpierw objaśnił Maksymowi, w jaki sposób należy to zrobić, a następnie chłopiec samodzielnie powykręcał ostatnie śrubki i posklejał zepsutą szufladę.

Kiedy Maksym wykonał już wszystkie przydzielone mu zadania, okazało się że Pan Janusz przygotował dla niego mały upominek na pamiątkę wspólnej pracy. Chłopiec otrzymał specjalny notes oraz długopis, do zapisywania wykonywanych przez siebie pomiarów.

Maksym wcielając się w rolę konserwatora, spisał się celująco! Pan Janusz, dumny ze swojego pomocnika, poprosił, by kolejnego dnia wspólnie zamontowali w Sali Skrzatów naprawioną szufladę. Jak można się było tego spodziewać – Maks przystał na tą propozycję z radością!

Relację przygotowały: Anna Ryrych, Sabina Erm

 

Tagi: , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s