RSS

Skrzaty w kolejnym etapie projektu „Sense World”!

20 Kwi

To już czwarty etap projektu w ramach programu eTwinning „Sense World”. Tym razem postanowiliśmy odkrywać zmysł słuchu.

Kolejny etap projektu rozpoczęliśmy w Zabrzańskiej Filharmonii, gdzie mogliśmy wsłuchiwać się w piękno dźwięków instrumentów muzycznych. Nie tylko uczestniczyliśmy w koncercie noworocznym, ale także przysłuchiwaliśmy się brzmieniu każdego z instrumentów, podczas próby orkiestry.

Zdobytą wiedzę dzieci wykorzystały podczas przeróżnych zagadek słuchowych przeprowadzanych w przedszkolu.  Na początku słuchały i rozpoznawały różne dźwięki z dobrze znanych im miejsc, tj.: miasto, filharmonia, gospodarstwo domowe, wieś oraz otoczenie przedszkola.

Kolejną zagadką zorganizowaną dla skrzatów było porównywanie wysokości dźwięku. Dzieci uczestniczyły w zadaniu ”Wysoki czy niski?”. Na początku przysłuchiwały się brzmieniu wszystkich instrumentów, jakie znajdowały się w kąciku muzycznym. Kiedy dla wszystkich dzieci stało się jasne, które dźwięki są wysokie, a które niskie, rozpoczęliśmy zagadki. Dzieci zostały oddzielone parawanem, jedno dziecko wydobywało dźwięki na różnych instrumentach, drugie otrzymało dwie zabawki: samolot i samochód. Kiedy dziecko słyszało dźwięk wysoki,  wybierało samolot i poruszało nim najwyżej jak potrafi. Kiedy dźwięk był niski – wybierało samochód i prowadziło go po ziemi. Ta zagadka naprawdę udała się wszystkim skrzatom, żadne z nich już nie ma wątpliwości, który dźwięk jest  wysoki, a który niski. Zachęcamy do wypróbowania tej aktywności w domu!

Następne zadanie dotyczyło określania ilości wybrzmiewanych dźwięków. Aby uatrakcyjnić to zadanie, dzieci otrzymały małego pingwinka, którego trzeba było nakarmić. Na początku nauczycielka wystukiwała rytm na bębenku, następnie dzieci karmiły pingwinka tyloma rybkami, ile usłyszały dźwięków.  Skrzaty prowadziły sobie świetnie i żaden pingwin nie był głodny!

W kolejnym zadaniu dzieci wykorzystały umieszczone w kąciku kreatywnym opakowania po jajkach „niespodziankach”. Zazwyczaj wykorzystują je, aby tworzyć wesołe minionki, ale tym razem wkładały do każdej pary różne materiały min. ryż, makaron, grosiki i żołędzie. Tym samym wykonały słuchowe memory i wytwarzając dźwięk próbowały znaleźć parę takich samych dźwięków .

W ostatnim zadaniu dzieci zamieniły się w prawdziwych muzyków i skomponowały swój własny utwór za pomocą aplikacji Incredibox. Klikając na poszczególne postacie dzieci po kolei łączyły dźwięki tak, aby powstała muzyka.

Zainteresowanych naszym arcydziełem zapraszamy do posłuchania utworu: https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/1/61/161/45161/files/b0d7ec66.wav

Na zakończenie tego etapu na Skrzaty czekała niespodzianka. Otrzymały prezent od projektowych przyjaciół z Wielkiej Brytanii. Dzieci z zupełnie niepotrzebnych materiałów,  samodzielnie przygotowały instrumenty muzyczne: bębenki i grzechotki. Skrzatom bardzo spodobał się prezent i oczywiście od razu wypróbowały, w jaki sposób można grać na każdym z nich. Na koniec umieścili je w kąciku muzycznym.

Relację przygotowały: Karolina Michoń, Dorota Sowa, Sabina Erm

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 20 kwietnia 2018 w eTwinning, Polisensorycznie

 

Tagi: ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.